Friday 26 October 2012

Focus bisnes ape?

As salam...

Sempena raya korban ni, saya juga ingin mengucapkan salam aidiladha kepada semua muslimin muslimat... :)
Saya juga tertanya diri sendiri, saya nak focus dalam ape ye? Ye la.,nampak macam2 saya jual..macam tak serius je! ;p Hihi...buat masa ni, saya masih focus betul2 dalam kerjaya sebagai House Manager a.k.a fulltime mommy! :)
Rasa macam2 juga saya cuba jual, sambil2 isi poket utk keperluan anak2 dan keluarga. Mmg tak seberapa yg saya dapat sebab saya tak focus untuk marketing. Buat masa ni, saya cuma promote barang2 yg saya sendiri dah try guna, dan saya suka.. Boleh diertikan juga lebih kurang "I'm not selling, but sharing..." ecehcehh.. ;)

Saya takmo la share benda tak elok, tak best..so, saya guna..saya suka..saya sebarkan.. :)

Contoh setakat ni yang saya dah pernah jual..
#1 Baby stuff (float, dress, etc..)[sini]
Suka sangat bila customer happy dengan barang yg dibeli..pembeli x ramai, tp gembira bila ianya dihargai.. tq dear, u know who u are..hik3..

#2 Cheese powder cheezy2.. [sini]
Saya sendiri suka mkn..dah cuba n sgt sedap. Jadi, nak bg korang merasa kesedapannya..sambil2 nak tolong kwn jual.

#3 ciskek mix... [sini]
Mmg senang sgt! Dan sy dah rasa buat sendiri, mmg marvelous rasanya..sedap! Sy ni x bape pandai nak buat kek..lgpun my hubby x bape gemar kek2 ni. Bila dah ade ciskek mix ni mmg best utk saya..

#4 easy caramel, tepung2 instant..
Yg ni kat fb je..tak done lagi nak buat entry..hik3. ;p

#5 Shaklee ;) [sini]
Saya mmg dah lama nak jadi member Shaklee..sbb sy sendiri guna dan ia betul berkesan utk sy..alhamdulillah, ketika sy first time guna, Shaklee ni salah satu cara sy berikhtiar.. Nnt sy akan share di lain2 entry k.. ;) insyaAllah bagus utk semua juga.. Buat masa ni, saya menawarkan harga hampir serendah harga dealler. Sbb niat di hati lebih kepada sharing kan, bukan selling semata..hik3.. :)

#6 Rempeyek n cakar ayam..
Hahah..yg ni jual kat jiran2 je..ambil stok kat kampung..tapi mmg tebaik lah rempeyek n cakar ayam nyer.. Serius! Jom dtg umah saya kalau nak cuba.. Tak berani nak pos2 takut hancur.. ;p If korang x kesah..boleh je pos..hik3..

Byk kan saya cuba jual2..ni pun ade yg tak recorded..hehe.. Tp semua mmg biasa2 je..poket pun tak penuh2. :p Tp syukur alhamdulillah, saya tetap gembira dengan ape yg saya buat. Saya tetap bersyukur dengan ape yg Allah kurniakan sekarang..dan saya bahagia.

Moga Allah limpahkan kami sekeluarga kesihatan yg baik, kejayaan dan kebahagiaan di dunia dan akhirat, murahkan rezeki dan sentiasa diberkati dan diredhai olehNya.amiiin.. Saya doakan kalian juga. Sesungguhnya kita hanya mampu merancang, Allah yg menentukan.. :)

7 comments:

adyna AB said...

Salam Aidiladha imah , Takpe bt slow2 akak pun bt mcm2 untuk dpt duit poket n tlg En babah ;)

kurus said...

salam aidiladaha ..
semua boleh .. kalau ada rejeki x kemana .. usaha utk keluarga apa salahnya walau banyak kan ..
macam akak .. semua yg berfaedah akak jual , cuma akak memang x pandai dlm marketing ;)

mama aryan said...

insyaAllah..buat slow2 nanti bole la fokus

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

salam aidiladha :)
pasal vit c wani teringin gak psl utk kulit ok kan..nanti apa2 wani gtau k kalu nk order :)

QA's ~ mamapapa said...

takpe,sikit2 lama2 jd bukit...mmg meniaga mcm ni kita susah sikit nk nmpak pulangan yg ketara..tapi insyaAllah jika betul pengurusannya..makin lama akan makin jelas pendapatan tu..semoga terus brjaya..boleh jgk hubungi sy utk jd dealer tupperware :)jmputla follow kmbali,ye :)

MAY said...

wah..byknye niage brg!

sal ya said...

sama la. tgh berfikir2 ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...